12. ledna 2017
Jarda Civín je v Ordru od jeho založení. Z pozice kurýra se vypracoval až na City Managera. Přečtěte si jeho zkušenosti s logistikou.
Jardo, jaká je náplň tvé práce?
Jsem City Manager, zajišťuji kompletní fungování rozvozu – obsazování kurýrů, školení, servis vozového parku (kola a motorky) a další provozní záležitosti. Pokud je potřeba, dělám i kurýra.
Poslední dva dny musely být náročné, teploty klesly hluboko pod bod mrazu a napadl sníh, jak zvládáte zimu?
Docela to jde. Zima nás tolik netrápí. Neexistuje špatné počasí, existuje jenom špatně oblečený kurýr. (smích). Na sněhu a ledu musím jezdit opatrně, takže je doručení o něco pomalejší, ale objednávku dovezu pokaždé. Oproti tomu je léto skvělé, pokud je pěkné počasí, je to velká pohoda.
Můžeš popsat průběh doručování jídel za poslední dva dny:
Jasně:
Úterý 10.1.
Rozvážel jsem obědy na Smíchově a doručil jsem 26 objednávek a celkem 37 produktů v průměrném čase 9 min 44 sekund. Za směnu jsem najel 53 km. Počasí relativně přálo, teplota klesla jen dva stupně pod bod mrazu. Hlavni silnice byly mokré, ale bez sněhu, nicméně zapadlejší uličky na tom byly o dost hůře. Zůstaly tu zbytky sněhu a „kočičí hlavy“, což je pro motorku smrtelná kombinace. Bylo to jako na klouzačce.
Rozvoz naštěstí proběhl bez větších problémů i díky tomu, že objednávky padaly krásně vedle sebe.
Středa 11.1.
Opět jsem rozvážel na Smíchově, doručil jsem 33 objednávek a celkem 53 produktů. Průměrný čas doručení byl ale o něco delší než v úterý, 12 minut a 3 vteřiny. Byla velká zima, takže se lidem moc nechtělo čekat venku na objednávku, což úplně chápu, ale zpomalilo mě to. Silnice byly naštěstí suché.
Večerní směna byla diametrálně odlišná, začalo sněžit a silnice namrzala. V polovině rozvozu jsme se rozhodli službu zastavit.
Jak probíhá běžná obědová směna?
V 11:15 je začátek rozvozu, kurýr je tam 15 minut předem. Proběhne rychlá porada a vyrazí se. Každý kurýr má určitou oblast a díky našemu systému si vyfiltruje přímo objednávky, které potřebuje. Když někomu dojde jídlo nebo je například píchlá duše, spolupracujeme. Rozvoz končí vyprodáním zásob, nebo ve 13:30.
Stává se ti, že nestihneš jídlo doručit včas? Co je příčinou zpoždění?
Dobu doručení ovlivňují různé faktory:
Lidský faktor – nejčastěji se nám stává, že není zákazník ve stanovený čas na místě. Nebo si zákazník například objedná na jinou adresu. My mu musíme zavolat a doručit jídlo na adresu správnou.
Počasí – čím horší je počasí, tím se doba prodlužuje, je to přímá úměra.
Extrémní zájem o určité jídlo - tím se časy prodlouží.
Technické problémy – například defekt.
Velké bankovky - máme pokaždé připravené drobné, ale někdy se to nastřádá a musíme složitě rozměňovat. Stalo se nám, že jsme kvůli tomu museli jídlo stornovat. Časy doručení by se zkrátily, pokud by zákazníci využívali více platbu kartou.
Měl jsi někdy nehodu?
Nic hrozného, jen jednou jsem se srazil s nepozorným řidičem, šlo jen o odřené plasty a plechy. Zranění jsem nikdy žádné neměl.
Stala se ti nějaká kuriozita?
Kuriozita vyloženě ne, ale líbí se mi, když si zákazník objedná a my mu doručíme jídlo do minuty. Baví mě nechápavé pohledy, někdy nás zákazníci v žertu osočují, že je sledujeme. (smích)
Všimla jsem si, že hledáte kurýry– co jim může Ordr nabídnout?
Rádi přijmeme nové kurýry, volné pozice jsou k dispozici na našich stránkách v sekci Kariéra.
Autor článku: Iva Podoláková